فعالان قرآنی باید شبکه و جامعه قرآنی بسازند – | اخبار


فاطمه فنودی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان برخی فعالیت‌های جامعه قرآنی عصر در شهرستان بیرجند اظهار کرد: در این مسیر تلاش می‌شود تا فضایی دوستانه برای حضور و فعالیت افراد و گروه‌های قرآنی با همراهی و هم افزایی مؤسسات و فعالان قرآنی در مناطق مختلف استان ایجاد شود.

وی با تصریح بر اینکه باید از دوره فعالیت افراد موفق قرآنی به سمت شبکه سازی و جامعه سازی قرآنی گذر کنیم گفت: این مهم از شعارها و رویکردهای جامعه قرآنی عصر است.

فعالان قرآنی باید شبکه و جامعه قرآنی بسازند

این بانوی فعال قرآنی همچنین به پویش ستاره‌های زمین با هدف فرهنگ‌سازی تلاوت سوره مبارکه قدر در پای سفره‌های افطار و همچنین گسترش تشکیل جلسات قرآنی خانگی توجه داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه غرفه‌ای نیز به همین نام در نمایشگاه قرآن کریم بیرجند برپا شده است.

فنودی همچنین افزود: در این نمایشگاه علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف، گفتگوی چهره به چهره با مردم برای دعوت آنان به پویش ستاره‌های زمین، هم در زمینه تلاوت سوره قدر در خانه‌ها و سر سفره‌های افطار و هم طرح ستاره ساز یعنی راه اندازی جلسات قرآنی خانگی جدید در دستور کار قرار دارد.

وی درباره برخی برنامه‌های اجراشده در غرفه ستاره‌های زمین در نمایشگاه قرآن کریم بیرجند سال جاری نیز یادآور شد: معرفی پویش ستاره‌های زمین، ثبت نام برای تلاوت سوره قدر بر سر سفره‌های افطار و جلسات خانگی قرآن، تجربه نگاری و ارائه الگوهای برتر، تقدیم کتابچه مسطورا به مربیان جلسات خانگی و ایجاد فضای گفتگو محور مردم با مسؤولین از جمله این برنامه‌ها بود.

فعالان قرآنی باید شبکه و جامعه قرآنی بسازند

وی با بیان خاطره‌ای گفت: امسال دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در نوبت صبح قصد بازدید از نمایشگاه قرآن کریم را داشتند که با توجه به بسته بودن نمایشگاه، رایزنی برای حضور آنان در نمایشگاه جواب نداد؛ اما توسل به شهید خلبان رئوفی فرد (ره)، درهای نمایشگاه را در نوبت صبح به روی این دانش آموزان باز کرد و خاطره‌ای دلنشین برای آنان رقم زد.

این فعال قرآنی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای پویش زندگی با آیه‌ها یا مسطورا در ماه مبارک رمضان امسال گفت: امیدواریم این طرح به تبلور معارف قرآنی در گفتمان عمومی جامعه کمک کند.