لایروبی همه زهکشی‌های دشتستان تا سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی عصر یکشنبه در بازدید از محل زهکشی‌های سربست و بنه جابری اظهار کرد: در طول نزدیک به ۴۵ سال از احداث این زهکشی‌ها تا شروع به کار دولت سیزدهم هیچ‌گونه اقدامی برای لایروبی زهکش‌ها در سطح مناطق شهرستان دشتستان صورت نگرفته بود.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و اهتمام مدیر عامل آب منطقه‌ای و همکاری فرمانداری در زمینه اختصاص بودجه به عنوان یکی از اولویت‌ها در بخش کشاورزی تکمیل و یا در حال اجرا است.

فرماندار دشتستان پیگیری دغدغه نخلداران در حوزه آب توسط بخشدار سعدآباد، ادامه لایروبی زهکشی‌ها، مدیریت عادلانه تخصیص آب در مناطق چهارگانه، استفاده از پمپاژ نخلستان به عنوان مکمل و کاهش دوره آبیاری، بازسازی و تعمیرات دریچه‌های کانال‌ها و مشارکت مردم با اداره آبیاری نسبت به حفاظت از دریچه‌های تعادل تقسیم آب را قابل تحسین دانست.

وی افزود: عمده نگاه فرمانداری و اداره آبیاری و زهکشی در سال‌جاری ادامه لایروبی زهکش‌ها، بهینه‌سازی کانال‌های آبیاری درجه یک، اورهال و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ در سطح بخش سعدآباد با نگاه جامع و متوازن است.

بنافی ابراز امیدواری کرد که تا سال ۱۴۰۵ تمامی زهکشی‌های سطح شهرستان دشتستان لایروبی آنها تکمیل شود.

وی با اشاره به اهتمام استاندار بوشهر نسبت به تخصیص بودجه جهت تکمیل سد دالکی، اتمام این سد و آب استحصالی از آن را اصلی ترین روند در آبیاری به موقع نخیلات بخش سعدآباد به منظور بازدهی بیشتر خرما و رضایت کشاورزان دانست.

زهکشی مناطق روستای سربست به طول ۱۲ کیلومتر اتمام و بنه جابری به طول ۶ کیلومتر در حال اجرا است.