مازندران استان ویژه در احیای محیط زیست است/ غرس ۴ میلیون نهال – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه کاشت نهال به یاد ۴۳۷ شهید شهرستان نکا (میراث ماندگار) مردم متمدن مازندران با طبیعت عجین شدند و در طی تاریخ هم نشان دادند در حفظ و نگهداری جنگل‌های هیرکانی پویا هستند.

وی از مازندران به عنوان حافظ طبیعت و استان منحصر به فرد در احیای محیط زیست یاد کرد و همچنین افزود: این استان به واسطه مواهب خدادادی به عنوان اکوسیستم و تنفس گاه مردم ایران است که در طول سال مردم، مازندران را برای استراحت انتخاب می‌کنند لذا در همین راستا بیش از پیش باید بر حفظ و نگهداری آن تلاش شود.

استاندار مازندران در ادامه حفظ نهال را همانند حفظ نسل خطاب کرد و همچنین تصریح کرد: اگر بدانیم اکوسیستم منتشر شده از درختان چقدر ارزشمند است قطعاً در حفظ و نگهداری از آن پویاتر از گذشته عمل خواهیم کرد.

حسینی پور اضافه کرد: کاشت نهال به یاد شهدا یک گفتمان سازی برای استان است که نشان می‌دهد همانطور که شهدای ما زنده هستند این درختانی که به نام شهدای گرانقدر غرس می‌شوند زنده خواهد بود.

استاندار مازندران در ادامه متذکر شد: شهرستان نکا مستحق این است به عنوان یک شهر توریستی _ مذهبی بیشتر از گذشته ارتقا پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به غرس ۴ میلیون نهال در مازندران خاطرنشان کرد: امسال ۱۱ میلیون نهال سهمیه استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه در حال حاضر ۴ میلیون اصله نهال در سطح استان غرس شد و همچنین تا پایان سال نیز استمرار خواهد داشت.