نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دونده شامگاه شنبه در بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری در محل فرهنگسرای سیمرغ اظهار کرد: نیشابور از ابتدا در جایگاه یکی از شهرهای تاریخی بزرگ به نام ابرشهر در تاریخ ایران حضور داشته است و مرکز فرهنگی و هنری و ادبی از دیرباز تاکنون شناخته می‌شود.

فرماندار نیشابور افزود: نیشابور زادگاه عارفان، مشاهیر و بزرگان در حوزه‌های مختلف است و شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و حکیم عمر خیام نیشابوری از بزرگان با شهره جهانی هستند.

وی بیان کرد: با تلاش صورت گرفته سه روز ملی ۲۵ فروردین روز ملی عطار نیشابوری، ۲۸ اردیبهشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری و روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی ثبت شده است که باعث افتخار این منطقه است.

دونده خاطرنشان کرد: نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است و هدف از برگزاری بزرگداشت مشاهیر نیشابور شناخت این بزرگان به مردم دنیا و خدمت آنان به جهان است.

فرماندار نیشابور بیان کرد: عطار نیشابوری شهیدی است که به دست مغول به شهادت رسید و تا آخرین لحظه تمام اشعار خود را در رابطه با ظلم و کفر ظالمان بدون هیچ هراسی سرود و امروز این سروده‌های گهربار در اختیار ما است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با همت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی باشیم و این شهر تبدیل به مقصد سفر گردشگران و فرهنگ دوستان شود.

دونده گفت: توسعه اماکن فرهنگی در نیشابور با توجه به جایگاه رفیع آن باید در دستور کار مسئولان کشور و استان باشد.