هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انقلاب جراحی رباتیک را تسریع می‌کند – Med Reach


جراحی ربات یک فناوری است که بیش از ده سال است که وجود دارد. با این حال، سیستم های رباتیک نسل بعدی مزایای بسیاری دارند که به تسریع انقلاب مکانیکی در جهان کمک کرده است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین از نسل جدید سیستم‌های روباتیک پشتیبانی می‌کنند. این امر ایمنی و دقت روش های جراحی را بهبود می بخشد.

تیم های تحقیق و توسعه از شرکای صنعتی ما با تلاش های بی وقفه خود این امکان را فراهم کرده اند. آنها می دانند که داده های یادگیری عمیق بهتر از رفتار کدگذاری شده توسط مهندسان ناآگاه از بسیاری از سناریوهای ممکن است. این مجموعه داده های عمیق یادگیری ماشینی با مشاهده جراحی ها جمع آوری می شوند. هوش مصنوعی می‌تواند الگوها را در طول روش‌های جراحی شناسایی کرده و بهترین شیوه‌ها را بهبود بخشد. همچنین به لطف الگوریتم‌ها و داده‌های پیچیده، دقت کنترل ربات‌های جراحی را تا سطوح زیر میلی‌متری افزایش می‌دهد.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصویر می‌توانند ابزارهای جراحی را در بدن ردیابی و شناسایی کنند و راهنمایی‌های بی‌درنگ در طول عمل ارائه دهند. این ابزارها همچنین می‌توانند عوارض یا رویدادهای غیرمنتظره حین عمل را شناسایی کنند و به جراحان اجازه دهند سریع عمل کنند. این مکانیسم های ایمنی برای بهبود نتایج بالینی و در عین حال کاهش خطاهای جراحی طراحی شده اند.

اغراق بر اهمیت دید سه بعدی با وضوح بالا در جراحی لاپاراسکوپی غیرممکن است. این در مقایسه با یک تصویر دو بعدی، درک عمق عالی تری را ارائه می دهد. باعث افزایش ایمنی و کاهش زمان صرف شده روی کنسول در حین جراحی می شود. مچ‌های روباتیک انتهای بازوهای رباتیک می‌توانند مچ دست را تا 720 درجه بچرخانند، که بردی بسیار بیشتر از حد 30 درجه مچ انسان است. دامنه وسیع حرکات مچ دست به جراحان اجازه می دهد تا اقدامات پیچیده را انجام دهند و بخیه بزنند.

سیستم ربات نسل بعدی در سراسر جهان محبوبیت پیدا می کند. متحرک است و می توان از آن در اتاق های عمل برای سایر اعمال جراحی مانند سنگ کیسه صفرا فتق، آپاندیسیت، جراحی کاهش وزن، فوندوپلیکاسیون و موارد دیگر.

من همیشه بر این باور بوده ام که فناوری می تواند پزشکان را توانمند کند. لاپاراسکوپی در حال حاضر برای همه در دسترس است، اما تکنولوژی همیشه با هزینه های بالا شروع شده است. با گذشت زمان، با افزایش تولید انبوه و پذیرش، قیمت ها مقرون به صرفه تر و خدمات به راحتی قابل دسترسی خواهند بود. تلفن های همراه مثال خوبی هستند. آنچه زمانی نماد وضعیت بود اکنون در دسترس همه است. جراحی رباتیک 50 تا 60 درصد از کل اعمال در یک دهه را تشکیل می دهد. در یک دهه، جراحان جوان در یک محیط سه بعدی عمل خواهند کرد. امکانات بی پایان و هیجان انگیز است. آنها به یک سیستم بهداشتی کارآمدتر منجر خواهند شد.