وقتی روی این عادات کار می کنید به سمت اهداف سلامتی خود پیشرفت کنید


داشتن یک سبک زندگی سالم چیزی است که همه برای آن تلاش می‌کنند، اما دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد اغلب احساس می‌کند. خبر خوب این است که تغییرات ساده ای وجود دارد که می توانید در برنامه روزانه خود ایجاد کنید که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما داشته باشد. با ایجاد تغییرات کوچک در هر یک از این زمینه ها، می توانید پیشرفت های بزرگی را در سلامت و تندرستی خود مشاهده کنید. در اینجا چند ایده برای زندگی سالم وجود دارد که می توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

افزایش توده عضلانی

عضله سازی برای حفظ سلامتی با افزایش سن مهم است. تمرینات قدرتی را در برنامه تمرینی خود بگنجانید تا توده عضلانی بسازید. روی تمرینات ترکیبی تمرکز کنید که برای چندین گروه عضلانی به طور همزمان کار می کنند. می توانید تمرینات وزن بدن، تمرینات باندی انجام دهید یا به باشگاه بروید و از وزنه استفاده کنید. نکته کلیدی این است که به تدریج میزان وزنه ای را که بلند می کنید افزایش دهید. علاوه بر این، افزایش مقدار پروتئین با کیفیتی که مصرف می کنید، مانند افزودن پودر پروتئین هیدرولیز شده به شیک ها و اسموتی های خود، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

به طور منظم ورزش کنید، اما در مورد آن استرس نداشته باشید

ورزش برای یک سبک زندگی سالم ضروری است. این نه تنها به حفظ فرم بدن شما کمک می کند بلکه فواید بی شماری برای سلامت روان شما نیز دارد. حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید، خواه پیاده روی، رفتن به باشگاه، یا انجام یوگا باشد. شما می توانید این موارد را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و همچنان از مزایای آن بهره مند شوید.

یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید

خوردن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای سلامتی بسیار مهم است. مطمئن شوید که مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید و مصرف قند و چربی های ناسالم را محدود کنید. این مواد مغذی می توانند به شما کمک کنند تا احساس انرژی و قدرت داشته باشید.

به اندازه کافی بخوابید، اما نه زیاد

اگر سلامتی می خواهید، به خواب نیاز دارید. خواب برای سلامتی ضروری است. شما حداقل 7 تا 8 ساعت خواب در هر شب می خواهید. سعی کنید یک روال خواب ثابت داشته باشید و قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید. با استفاده از پرده های خاموش و خاموش کردن تمام نورهای محیط در تاریکی بخوابید.

با آب هیدراته بمانید

آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟ حقیقت این است که اکثر مردم این کار را نمی کنند. نوشیدن آب کافی در روز برای سلامتی حیاتی است. سعی کنید روزانه حداقل 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. اگر برای نوشیدن آب کافی مشکل دارید، سعی کنید میوه یا گیاهان دارویی را به آب خود اضافه کنید تا طعم لذیذ بیشتری داشته باشید.

کاهش استرس به روش های مختلف

استرس مزمن می تواند تأثیر منفی بر سلامت و رفاه شما داشته باشد. استرس تولید کورتیزول شما را افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش وزن شود. علاوه بر این، استرس بیش از حد می تواند منجر به مشکلات سلامت روان و بدتر شود. راه هایی برای کاهش استرس در زندگی روزمره خود پیدا کنید، مانند مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق یا یوگا. یاد بگیرید که در زندگی خود مرزهای سالمی از جمله نه گفتن تعیین کنید.

خوردن ذهن آگاهانه را تمرین کنید

خوردن آگاهانه می تواند به شما کمک کند تا از غذای خود لذت بیشتری ببرید و انتخاب های سالم تری داشته باشید. برای طعم دادن به وعده های غذایی خود وقت بگذارید و به نشانه های گرسنگی و سیری خود توجه کنید. زمانی که فکر می کنید گرسنه هستید نیز توجه کنید. آیا احساس استرس، خستگی، تشنگی یا گرسنگی واقعی دارید؟

الکل را محدود کنید و از سیگار کشیدن خودداری کنید

مصرف بیش از حد الکل و سیگار کشیدن می تواند تأثیر منفی بر سلامت شما داشته باشد. مصرف الکل خود را به بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان محدود کنید. سپس روی ایجاد برنامه ای برای ترک سیگار در صورتی که سیگاری هستید، کار کنید.

بهبود سلامت روده

سلامت روده شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت کلی شما داشته باشد. روده سالم برای هضم مناسب، جذب مواد مغذی و سیستم ایمنی قوی ضروری است. راه هایی برای بهبود سلامت روده شما وجود دارد. از رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده کنید. فیبر برای سلامت روده ضروری است. این به تقویت حرکات منظم روده و تغذیه باکتری های خوب در روده شما کمک می کند. پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که می توانند به بهبود تعادل باکتری ها در روده شما کمک کنند. پری بیوتیک ها نوعی فیبر هستند که باکتری های خوب روده شما را تغذیه می کنند. شما می توانید پروبیوتیک ها را در غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر و کیمچی و پری بیوتیک ها را در غذاهایی مانند موز، پیاز و سیر پیدا کنید.