پیش بینی افزایش دما در خراسان رضوی از فردا – | اخبار



محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی، طی امروز همچنان رگبارهای پراکنده، با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، در برخی ساعات در پاره‌ای نقاط از نواحی جنوبی و ارتفاعات نواحی مرکزی رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: از اواخر امروز به تدریج از شدت ناپایداری‌ها در سطح استان کاسته شده و طی روز جمعه در اکثر نقاط استان غالباً آسمانی آفتابی انتظار می‌رود.

وی افزود: از فردا تا روز دوشنبه، به ویژه در نواحی شرقی و شمال شرقی، افزایش تدریجی دما انتظار می‌رود به طوری که روز دوشنبه نسبت به امروز دما روزانه ۳ تا ۶ درجه بالاتر خواهد بود.

غیوری خواه اظهار کرد: از روز سه شنبه مجدداً شاهد افت نسبی دما خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا جمعه را صاف در بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد پیش بینی کرد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۴+ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهرستان مشهد مقدس بین ۱۳ و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. ضمن اینکه در ایستگاه‌های هواشناسی شهرستان‌های قوچان، مشهد و سبزوار کمتر از ۰.۱ میلی متر بارش باران گزارش شده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و کلات نادر ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.