چهار قدم برای اینکه بفهمید آیا شغل پرستاری برای شما مناسب است یا نه


اگر تصمیم می گیرید که آیا شغل پرستاری برای شما مناسب است یا نه، چندین مرحله وجود دارد که به شما در یافتن پاسخ کمک می کند. پرستار شدن گران است و بسته به مسیری که می روید، انرژی و زمان زیادی می طلبد.

مراحل زیر را دنبال کنید تا متوجه شوید که آیا شغل پرستاری برای شما مناسب است یا خیر.

تحقیق خود را انجام دهید

شما باید به جای انتخاب این شغل تحقیق کنید زیرا خواهرتان پرستار است یا دوستانتان این حرفه را انتخاب می کنند. شاید همیشه دوست داشتید پرستار باشید، اما لزوماً به این معنی نیست که این حرفه برای شما مناسب است.

شما باید برای انجام برخی تحقیقات وقت بگذارید و ببینید که پرستاران چه کاری انجام می دهند و این شغل شامل چه مواردی می شود. همچنین، در حین تحقیق، با انواع مختلف پرستاران از جمله پرستار مسافرتی پس از زایمان، پرستار مامایی معتبر یا پرستار ثبت نام شده مواجه خواهید شد.

تحقیقات خود را در مورد محیط هایی که پرستاران در آن کار می کنند و میزان دستمزد یک پرستار انجام دهید. شما همچنین می خواهید گزینه های خود را برای رشد شغلی و گزینه های خود برای تحصیل بررسی کنید. به هزینه های تحصیل و اینکه آیا برای پرداخت هزینه مدرسه کمک دریافت خواهید کرد، رسیدگی کنید.

مزیت اصلی انجام تمام این تحقیقات این است که شما سوالات زیادی را دریافت می کنید که هرگز درباره آنها نمی دانستید. و ایده بهتری در مورد حرفه پرستاری خواهید داشت که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این حرفه برای شما مناسب است یا خیر.

وارد میدان شوید

راه های مختلفی برای ورود به این رشته وجود دارد. برای مثال، می‌توانید این کار را به‌عنوان یک CAN (دستیار پرستار معتبر)، یک دستیار بهداشت در خانه، یا یک منشی واحد انجام دهید. هدف این است که وارد این رشته شوید و تجربه شخصی در مورد چگونگی وضعیت زمانی که پرستار می شوید به دست آورید.

با وارد شدن به میدان، می توانید ببینید که آیا این تنظیمات برای شما مناسب است یا خیر. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که با افرادی که واقعاً کار را انجام می دهند صحبت کنید. می‌توانید به فرم‌های مختلف پرستاری بروید و به گروه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی بپیوندید تا افرادی را که این شغل را انجام می‌دهند، ببینید، صحبت کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید تا ایده بهتری در مورد این حرفه پیدا کنید.

با این حال، هنگام صحبت با مردم، باید به چند نکته توجه داشته باشید. مسئله این است که گاهی اوقات مردم همیشه چیزها را آنطور که در زندگی واقعی هستند بیان نمی کنند. برخی افراد تلخ یا خسته هستند. برخی از افراد از پرستاری خسته شده اند و به شما می گویند که برای این شغل ثبت نام نکنید.

نظرات مردم ذهنی است، زیرا در مورد نحوه دیدن آنها است، و چیزهایی که آنها تجربه می کنند ممکن است لزوماً برای شما زمانی که وارد حرفه پرستاری می شوید، صادق نباشد. اما شما همچنان می خواهید ایده ای در مورد وضعیت و چگونگی وضعیت پرستاری داشته باشید.

صلاحیت های شغلی را درک کنید

شما می خواهید بفهمید که پرستار بودن به چه معناست. البته، ممکن است بخواهید با خواندن شرح شغل شروع کنید و در حالی که در آن هستید، هر خط را پایین بیاورید و معنی هر خط را کاملاً درک کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای مختلف YouTube را با عنوان «یک روز از زندگی یک پرستار» تماشا کنید.

با خواندن شرح شغل و مرور ویدیوها، قطعاً به بسیاری از مواردی که مستلزم شغل پرستاری است پی خواهید برد. بیش از صد تخصص مختلف برای پرستاران وجود دارد و محیط های کاری مختلف برای پرستاران وجود دارد.

تعجب خواهید کرد که بدانید چند موقعیت مختلف به عنوان یک پرستار می توانید داشته باشید، از جمله موقعیت هایی که در آن هرگز مجبور نیستید بیمار را لمس کنید و هنوز هم یک پرستار هستید که کار خود را انجام می دهد.

ارزیابی کنید که آیا می توانید پرستار بودن را تحمل کنید یا خیر

با انبوهی از گزینه های مختلف پرستاری، می خواهید درباره موقعیتی که به آن علاقه دارید تحقیق کنید و سپس ببینید که آیا می توانید از عهده آن برآیید یا خیر. باید این سوال را از خود بپرسید که آیا می توانید مایعات و بیماران خشمگینی را که عصبانی می شوند کنترل کنید یا خیر؟

شما همچنین باید با اعضای خانواده بیمارانی که به شما مراجعه می کنند و شما را تهدید می کنند و بی احترامی با شما صحبت می کنند، رفتار کنید. آیا می توانید با پزشکانی که ممکن است همین کار را انجام دهند نیز کنار بیایید؟ پرستاری تنها به داشتن یک کالیبر فیزیکی قوی نیست، بلکه باید از نظر ذهنی قوی و از نظر عاطفی نیز باهوش باشید.

به عنوان یک پرستار، ممکن است از شما خواسته شود که بر افراد دیگر نظارت داشته باشید، و می خواهید در انجام چند کار ماهر باشید. مهارت های ارتباطی خوب نیز یک ویژگی ضروری است. همچنین باید بتوانید بوهای مختلف و سایر چیزهایی را که بخشی از یک انسان هستند کنترل کنید.

شما همچنین قادر خواهید بود با مرگ مقابله کنید. نکته را متوجه می‌شوید – می‌خواهید به‌عنوان یک پرستار بتوانید با انواع مسائل کنار بیایید، و تنها زمانی که 100% مطمئن باشید که می‌توانید از پس همه آن برآیید، پرستار بودن انتخاب شغلی مناسبی برای شما است.



منبع