۱۹۸ اثر به «کنگره شعر منطقه ای حماسه ساز میدان» درگلستان ارسال شد – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گلستان عصر شعر سلیمانی در استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این مراسم با استقبال شرکت کنندگان و مسؤولان مواجه شد، افزود: کنگره منطقه‌ای شعر شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با عنوان «کنگره حماسه ساز میدان» در روز سه شنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه امسال این برنامه فاخر به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: در این کنگره از استان‌های چون گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و خراسان شمالی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت کنندگان آثار خود را در محورهای رزمندگان بدون مرز (جبهه مقاومت اسلامی)، مدافعان حرم، انقلاب اسلامی، گذشته و نگاه به آینده، نقش سردار در پیشبرد اهداف اسلامی، انقلاب و جهاد تبیین ارسال کردند.

غریب آبادی اظهار کرد: امسال شرکت کنندگان ۱۹۸ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

وی یادآور شد: این کنگره با هدف تبیین و نشر افکار و اندیشه‌های شهید سلیمانی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت ایشان برگزار می‌شود.

غریب آبادی با اشاره به اینکه فراخوان این کنگره از آبان ماه آغاز شد، اظهار کرد: امسال «کنگره حماسه ساز میدان» با مشارکت جمعیت هلال‌احمر گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

گفتنی است موضوعات در قالب‌های شعر کلاسیک، آزاد، داستان کوتاه، ۱۰۰ کلمه‌ای و دل نوشته ارسال شد.