۲۵ اثر از هنرمندان متعهد خراسان جنوبی رونمایی شد – | اخبار



مجید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان انقلابی بیشتر در عرصه‌هایی چون تئاتر فعالیت می‌کردند چرا که صدا و سیما بیش از چند ساعتی برنامه نداشت.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه ۶۰ بسیاری از هنرمندان به واسطه تعهد خود ورودی جدی در حوزه مبارزه با استفاده از ابزار هنر داشتند، بیان‌کرد: نمونه این افراد شهید مسعود تواضع و شهید قهوه چی و… بودند.

ثبت آثار هنرمندان متعهد دهه ۶۰ خراسان جنوبی

کریمیان با بیان اینکه بسیاری از این هنرمندان چون استاد نادی مقدم در حال حاضر نیز در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: ما ثبت آثار هنرمندان متعهد خراسان جنوبی که در دهه ۶۰ فعالیت داشتند را پیگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در کتاب «زیر نور مهتاب» خاطرات آزاده بزرگوار غلامرضا رخشانی اشاره‌ای به برنامه‌های تئاتر و هنری ایشان نیز شده است که خواندن کتاب را بسیار دلنشین می‌کند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در زمینه تهیه «مستند راه» بیان کرد: این مستند اشاره به سبک زندگی و هنری هنرمند شهید «مسعود تواضع» دارد که چند روز قبل طی مراسمی رونمایی شد تا یاد این بزرگوار را زنده نگه داریم.

مستند ناقوس تولید شد

کریمیان با بیان اینکه تندیس ویژه هنر انقلاب از سوی دبیرخانه ملی هفته هنر انقلاب به خانواده شهید تواضع و خانواده شاعر انقلابی خراسان جنوبی مرحوم غلامحسین یوسفی «ناقوس» اهدا شد، گفت: در زمینه زندگی و آثار مرحوم غلامحسین یوسفی نیز مستندی با عنوان «ناقوس» تولید شده است.

وی یادآور شد: همچنین در حاشیه مراسم گرامیداشت هنرمند شهید، مسعود تواضع ۲۵ اثر هنرمندان متعهد خراسان جنوبی که طی یک سال گذشته در قالب فیلم، موسیقی و سرود تولید شده است رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: همچنین طی مراسمی یاد مرحوم نادر طالب زاده که به حق فرمانده جبهه هنر انقلاب اسلامی بود، گرامی داشته شد.