بحران آب در مازندران/ میانگین بارش ۶۴۰ میلی متر است – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آبی استان با ظهار اینکه مازندران به رغم بارش نسبی و داشتن منابع آب زیرزمینی با بحران آب روبرو است، افزود: این درحالی که مصرف آب در استان بی رویه است.

وی با عنوان اینکه مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی بی رویه است، گفت: برای مدیریت منابع آبی نیازمند بهره گیری از فناوری نوین هستیم و مصرف بی رویه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی میانگین بارش را در جهان ۸۴۰ میلی متر و در ایران ۲۵۰ میلی متر بیان کرد و گفت: این میزان در مازندران ۶۴۰ میلی متر است و ادر این زمینه نسبت به کشور وضعیت بهتری داریم.

استاندار مازندران با اظهار اینکه میزان بارش‌ها در سال قبل تا بیش از ۷۰۰ میلی متر رسیده است، گفت: این بارش‌ها نشان می‌دهد که مشکل کم آبی نداریم بلکه مشکل سو مدیریت داریم.

حسینی پور بر ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: میزان مصرف آب در صنعت، کشاورزی و خدمات به دقت آنالیز و برش منطقه‌ای آن مشخص شود.

وی حفاظت از منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف را از مهمترین برنامه‌ها در سال جاری بیان کرد و گفت: متأسفانه در مصرف آب دربخش خانگی نیز نگران کننده است و باید آژیر خطر شورای حفاظت منابع آب به صدا درآید زیرا وضعیت مایه نگرانی است.

استاندار مازندران تصریح کرد: اگر نتوانیم مدیریت لازم داشته باشیم قطعاً به بحران نزدیک می‌شود و باید تلاش کنیم از رسیدن به این وضعیت جلوگیری شود.