بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی صبح چهارشنبه در دیدار با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج گفت: شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد جهت‌گیری فعالیت‌های دولت در استان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سومین سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، اظهار داشت: در این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه به قیمت روز به بهره برداری رسید و در دهه فجر و هفته دولت هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به قیمت روز دیگر طرح افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: نرخ تورم یکی از شاخص‌های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای است.

نرخ بیکاری فصل زمستان در کردستان ۶ درصد کاهش یافت

محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش‌های نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد نیروهای شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی در این سازمان را ۶۵ نفر خواند و افزود: سازمان موظف به انجام فعالیت‌های گسترده‌ای هم چون مدیریت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای، اجرای نظام فنی و مهندسی، توانمند سازی کارکنان دولت، تحلیل آمار و نقشه‌های بروز و … است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه این سازمان نماینده هفت دستگاه و سازمان ملی در استان است، افزود: با توجه به محدودیت‌ها و شرایطی که داشتیم با تلاش جمعی در بسیاری از جنبه‌ها و بخش‌ها موفق عمل کرده‌ایم.