روزه‌داری تقوا را در انسان تقویت می‌کند – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف قاسمی پنجشنبه‌شب در نشست برخط با موضوع ماه مبارک رمضان و آثار آن بر زندگی اظهار داشت: دوری از گناه، یکی از فواید روزه در زندگی است.

وی اضافه کرد: هدف و نهایت روزه برای این است که انسان‌ها با تقوا و با ورع شوند. برخی از اساتید مقام ورع را از مقام تقوا نیز بالاتر دانسته و معتقدند ورع یعنی اینکه فکر گناه به قلب، به فکر و به ذهن انسان نیز خطور نکند.

امام جمعه موقت بندر کنگان تصریح کرد: اگر انسان از گناهان پاک شود و از قید و بند گناهان دنیا نیز دور بماند هم به سعادت دنیا و هم به سعادت آخر می‌رسد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه محمّد رسول الله (ص) شهرستان کنگان دوری از گناه را یکی از فواید روزه در زندگی برشمرد و گفت: اصل اولیه در زندگی ما، انجام واجبات و ترک محرمات است بنابراین ما با روزه گرفتن، به واجب عمل کرده و در کنار آن، محرمات را ترک می‌کنیم.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه به شهدای رمضان اشاره کرد و گفت: ما در عصر خودمان، حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ شهید داریم که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده اند.

وی افزود: شهید سید علی اندرزگو، شهید نوژه، شهید عباس دوران و شهیده انیس نوری از جمله شهدایی هستند که در حالی که روزه بودند به شهادت رسیدند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شهرستان کنگان اضافه کرد: وقتی به زندگی این شهیدان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این بزرگواران، غیر از ماه مبارک رمضان هم، هر هفته روزهای دوشنبه و پنج شنبه روزه- مستحبی- می‌گرفتند.

وی یادآور شد: بیش از پنج هزار شهید داریم که در وصیت نامه خود، ما را به روزه‌داری و شب زنده‌داری توصیه کرده‌اند که وقتی سیره این شهیدان را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که همه این شهدا اهل نماز شب بوده‌اند و در واقع همین ارتباط با خداوند است که باعث می‌شود انسان در همین دنیا نیز به سعادت برسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، سعادت و فرصتی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم هرچه بیش‌تر از فرصت‌های معنوی این ماه بهره ببریم.