گرگان پربازدیدترین شهرستان گلستان در ایام سفرهای نوروزی – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، مسعود زیارتی شامگاه پنج شنبه با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان گرگان، اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسیده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۲۰۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی گرگان بوده است.

زیارتی با اعلام این‌که ۲۴ هزار و ۷۴۷ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۲۰۱ هزار و ۶۳۵ نفر نیز از اماکن تاریخی گرگان بازدید کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۷۵ نفر از اماکن مذهبی گرگان بازدید کردند و سهم موزه‌های این شهرستان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم پنج هزار و ۱۴۹ بازدید بود.

وی گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۳۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گرگان به ثبت رسید.

زیارتی با اشاره به این‌که در این مدت ۶۵ هزار و ۶۱۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی این شهرستان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری شهرستان با ۱۵ هزار و ۹۳۸ نفر-شب اقامت است. هتل‌ها با ۱۳ هزار و ۶۷۷ نفر، خانه مسافرها با ۱۲ هزار و ۷۶۲ نفر، هتل‌آپارتمان‌ها با هفت هزار و ۶۴۲ نفر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هفت هزار و ۶۰۴ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی در شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری همچنین ۵۷ هزار و ۳۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر هم اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گرگان را برای اقامت انتخاب کردند.