پروتون درمانی برای سرطان پروستات – Med Reach


اکثر بیماران با سرطان پروستات واجد شرایط پرتودرمانی هستند که سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم از بین می برد. اکثر بیماران حداقل عوارض جانبی و یک جلسه درمانی سریع را تجربه می کنند. این خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد. باورت نمی شد؟

پروتون درمانی شکل دقیقی از پرتو درمانی و یکی از پیشرفته ترین درمان های سرطان است. سال هاست که برای درمان سرطان پروستات استفاده می شود. این یک درمان بسیار هدفمند است که قرار گرفتن در معرض تشعشع را در رکتوم، مثانه و سایر بافت های دستگاه گوارش کاهش می دهد.

استفاده از پروتون درمانی میزان تشعشعی را که بافت غیر سرطانی در معرض آن قرار می گیرد در مقایسه با هر شکل دیگری از تشعشع کاهش می دهد. آرون گوئل، دکترانکولوژیست پرتودرمانی با پن مدیسین.

از سال 2010، مرکز درمان پروتون رابرتز از پن مرکز سرطان آبرامسون هزاران بیمار را با پروتون درمانی درمان کرده است. این شامل افراد مبتلا به سرطان پروستات می شود.

پروتون درمانی برای سرطان پروستات چیست؟

پروتون درمانی یک پرتو خارجی از تابش درمانی است. دستگاه بزرگی که به عنوان سیکلوترون شناخته می شود، پرتوی از ذرات باردار پروتون را تولید می کند که مستقیماً به سمت تومور پروستات نشانه می رود. سلول‌های تومور از بین می‌روند که پرتو انرژی خود را «سپرده» می‌کند.

دکتر گوئل گفت: «ما می‌توانیم انرژی پرتو و جهت آن را برای ایجاد دوز تشعشع متناسب با هدف مورد نظرمان دستکاری کنیم.» این دقت، درمان پروتون را از سایر تکنیک‌های تابشی که می‌توان برای هدف قرار دادن سلول‌های تومور پروستات استفاده کرد، متمایز می‌کند.

تابش پروتون و سرطان پروستات: عوارض و فواید

مطالعات نشان داده اند که پروتون درمانی می تواند سرطان پروستات را درمان و مدیریت کند. پروتون درمانی، مانند همه درمان های پروستات، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینها شامل مرحله سرطان و اینکه آیا با سایر داروها ترکیب می شود یا خیر. دکتر گوئل گفت که کارشناسان در مرکز به جزئیات وضعیت هر بیمار توجه می کنند تا به وضوح بفهمند که بیمار باید چه انتظاری داشته باشد.

پروتون درمانی درمانی برای سرطان پروستات است که فواید زیادی دارد. درمان بین پنج تا ده دقیقه طول می کشد، بدون درد است و معمولاً 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. بیماران بسته به مورد خاص خود ممکن است 28 تا 44 جلسه درمانی را پشت سر بگذارند. اکثر مردم هیچ عوارض جانبی را تجربه نمی کنند.

دکتر گوئل گفت که تنها 15 تا 20 درصد از بیماران یک واکنش جانبی خفیف را تجربه می کنند که ممکن است نیاز به نسخه یا داروهای بدون نسخه داشته باشد.

عوارض جانبی پروتون درمانی برای سرطان پروستات بسته به بیمار متفاوت خواهد بود. این عوارض جانبی می تواند شامل افزایش ادرار یا فوریت، ناراحتی یا عوارض جانبی موثر بر روده مانند اسهال، تکرر یا سرعت باشد. این عوارض معمولا یک تا دو ماه پس از درمان فروکش می کنند.

آیا واجد شرایط پروتون درمانی در سرطان پروستات هستم؟

سرطان پروستات یک بیماری با درجات مختلف است. پروتون درمانی می تواند بیماران را بدون توجه به موقعیت آنها در این طیف درمان کند. این شامل مواردی از گسترش سرطان فراتر از پروستات به غدد لنفاوی است. درمان سرطان پروستات با پروتون درمانی می تواند موفقیت آمیز باشد حتی اگر بیمار پروستاتکتومی کرده باشد. این حذف جزئی یا کامل پروستات است.

چرا مرکز پروتون درمانی رابرتز را انتخاب کنید؟

Penn Medicine یکی از پیشرفته ترین و بزرگترین مراکز پروتون درمانی سیاره را دارد: مرکز پروتون درمانی رابرتز. این بخشی از مرکز سرطان آبرامسون پن است. مرکز پروتون درمانی رابرتز بخشی از مرکز سرطان آبرامسون، یکی از معدود مراکز پروتون است که به طور کامل در یک مرکز جامع سرطان یکپارچه شده است.

مرکز پروتون درمانی رابرتز، بزرگترین مرکز درمانی با پرتو پروتون و پرتودرمانی مرسوم در جهان، در مرکز پروتون درمانی رابرتز واقع شده است. بیماران مبتلا به سرطان پروستات توسط تیمی متخصص در مدیریت و درمان بیماران پرتودرمانی سرطان پروستات تحت درمان قرار می گیرند. دکتر گوئل گفت: «تجربه و درمان تخصصی زیادی وجود دارد

آینده پروتون درمانی در سرطان پروستات

مرکز پروتون درمانی رابرتز به توسعه استفاده از پروتون درمانی در سرطان پروستات ادامه می دهد. اکثر بیماران به جای 44 جلسه تنها با 28 جلسه می توانند به طور موثر درمان شوند. این مرکز همچنین در حال تحقیق در مورد اثربخشی ترکیب پروتون درمانی با سایر اشکال پرتودرمانی است.