Mavs بر ترس مصدومیت لوکا غلبه می‌کند، در پشت قهرمان‌های دانچیچ گذشته رعد رالی می‌کند.


دالاس، تگزاس – درست زمانی که به نظر می رسید امیدهای دالاس ماوریکس در مرحله پلی آف قرار است ضربه ای ویرانگر وارد شود، لوکا دونچیچ به سادگی اجازه نداد فصل تیمش از بین برود. این گارد فوق ستاره یک نمایش افسانه‌ای دیگر را انجام داد و با غلبه بر ترس مصدومیت ماوریکس، پنجشنبه شب موفق شد با نتیجه 109-103 بر اوکلاهما سیتی تاندر پیروز شود.

در حالی که دالاس در اواخر کوارتر چهارم به برتری یک امتیازی چسبیده بود، دانچیچ پس از اینکه مچ پای چپش در حین رانندگی به سمت سبد به طرز وحشتناکی از زیر او غلتید، به شدت پایین رفت. باید به او کمک می کردند تا از زمین خارج شود و به نظر می رسید در حالی که مرکز خطوط هوایی آمریکا در سکوت مرگباری فرو رفته بود، درد شدیدی دارد.

با این حال، دقایقی بعد، دونچیچ با بیرون آمدن از رختکن و بازگشت دوباره خود به بازی، همه را حیرت زده کرد. این بازیکن 24 ساله از نظر پوشیدن بدتر به نظر نمی رسید، و یک پرتاب سه امتیازی خونسرد را به عقب برد تا برتری ماوس ها را پیش از انجام کارهای پایانی در یک بازی عالی دیگر افزایش دهد.

جیسون کید، مربی ماوریکس گفت: به محض اینکه مچ پا پیچید، به بدترین حالت فکر کردم. «در آن مواقع نفس خود را حبس می کنید. اما لوکا یک جنگجو بود و به نوعی توانست آن را کنار بگذارد. سرسختی و اراده او برای پیروزی باورنکردنی است.”

وقتی همه چیز تمام شد، دانچیچ شانزدهمین تریپل دابل فصل خود را به ثبت رساند و با 38 امتیاز، 11 ریباند و 10 پاس منجر به گل بزرگترین برد دالاس در سال را به پایان رساند. قهرمانی‌های او به ماوریکس این امکان را داد تا با پنج بازی باقی‌مانده، در دو بازی از تاندر به آخرین جایگاه مسابقات Play-In در کنفرانس غربی بروند.

یک دانچیچ توضیح داد: “من آن را خیلی بد چرخاندم و برگشتم و دوباره آن را چسباندم.” “به هیچ وجه من پایان این بازی را از دست دادم.”

به نظر می رسید دالاس پس از پرش به برتری دو رقمی در کوارتر دوم، فرصت طلایی را از دست می دهد. تاندر پشت رگبار پرتاب های سه امتیازی شای گیلجوس-الکساندر، که امتیاز 30 امتیاز را برای یازدهمین بازی متوالی پشت سر گذاشت، به گلزنی رسید.

اوکلاهاما سیتی اولین برتری خود از دقایق ابتدایی را در آخرین دقیقه کوارتر سوم توسط جاش گیدی به دست آورد. با توجه به اینکه دونچیچ همچنان در کنار خط است و تحت درمان قرار می‌گیرد، تاندر آماده ضربه زدن به امیدهای حذفی Mavs در مرحله چهارم بود.

اما تیم هارداوی جونیور پس از یک کشش راکد در حمله دالاس در چند دقیقه ابتدایی دوره پایانی، سرانجام با یک پرتاب سه امتیازی انتقالی حیاتی، جریان را مهار کرد و باعث شد تا ماوها 11-0 را برای کنترل دوباره به دست آورند.

سپس، تنها چند ثانیه پس از اینکه جالن ویلیامز، تازه‌کار تاندر، سه‌گانه را به ثمر رساند تا امتیاز 98 را به ثمر برساند، دانچیچ از رختکن برگشت، و آماده بود تا آخرین کار خود را با قدرت و قاطعیت کامل انجام دهد.

سوپراستار درست از همان جایی که کار را متوقف کرد، ادامه داد و با صبر و حوصله طرح تغییر اوکلاهما سیتی را تشریح کرد تا دوایت پاول را برای یک جفت سطل آسان برای عقب راندن دالاس به جلو بیابد. پس از توقف در انتهای دیگر، دانچیچ بزرگترین بازی شب را انجام داد – یک پرتاب سه امتیازی قدیمی از جناحین برای ایجاد یک بالشتک پنج امتیازی به Mavs، و تماشاگران را به هیاهو کشاند.

هارداوی که با 25 امتیاز به پایان رسید، گفت: “آن ضربه چیزی جز اراده خالص نبود.” قهرمانی محض خواهد بود. قرار نبود لوکا متوقف شود، حتی پس از چرخاندن مچ پا. این الهام بخش همه ما برای ادامه مبارزه بود.»

اوکی‌سی تا زنگ پایانی به مبارزه ادامه داد و به لطف شوت‌سازی ناخودآگاه گیلجوس الکساندر، دو بار به یک مالکیت رسید. اما دانچیچ به بازی کردن در هر دو انتهای زمین ادامه داد، هارداوی را برای یک کرنر سه‌شکنی پیدا کرد، سپس گیدی را در آخرین مالکیت دفاعی خلع کرد و سپس یک جفت پرتاب آزاد را انجام داد تا در نهایت آن را از بین ببرد.

مارک داگنو، مربی تاندر درباره دانچیچ گفت: «نمی‌دانم آن بچه‌ها از چه چیزی ساخته‌اند، اما این چیزی بیشتر از بقیه ماست. «توانایی او در کنترل بازی ها چیزی است که به ندرت می بینید. او امشب به همه یادآوری کرد که چرا او یکی از افراد خاص است.

گیلجوس الکساندر سهم خود را برای حفظ بازی در اوکلاهما سیتی انجام داد و با کسب 37 امتیاز در 12 از 22 شوت در حالی که 5 پاس منجر به گل و 5 ریباند اضافه کرد. اما بازیگران مکمل نتوانستند به اندازه کافی بازی های برنده را انجام دهند تا یک پیروزی را بدزدند.

گیدی با 11 امتیاز، 10 ریباند و 9 پاس منجر به گل تقریباً تریپل دابل کرد، اما 7 تعویض پرهزینه نیز انجام داد. اولین بار، جالن ویلیامز، ستاره آل استار، 17 امتیاز به دست آورد، از جمله یک جفت سه ضرب بزرگ در دقایق پایانی قبل از اینکه دانچیچ تاندر را به شکست ناامیدکننده دیگری در ایالت لون استار بفرستد.

در حالی که اوکلاهاما سیتی در حال حاضر همچنان به رتبه دهم جدول غرب چسبیده است، هر بازی اهرم بالاتری را احساس می‌کند زیرا ماوریکس رگه‌ها بهترین تجهیزات خود را پیدا می‌کند. دالاس که برنده شش مورد از هفت مورد آخر خود بود، به بازگشت به تصویر Play-In در پشت اجرای تور-دوریس دانچیچ ادامه داد.

دونچیچ گفت: “ذهنیت ما این است که هیچ شکی باقی ندهید، فقط بروید آن را بپذیرید.” ما می دانیم که در اینجا چه چیزی در خطر است. ما نمی توانیم یک قدم اشتباه را در بقیه راه تحمل کنیم. من آماده خواهم بود تا همه چیز را دوباره در روز شنبه روی خط بگذارم، مطمئناً.

در واقع، این بازیکن 24 ساله با امتناع از اینکه مصدومیت تلاش او برای کسب افتخار در اواخر فصل را از مسیر خود خارج کند، تقریباً با بزرگانی مانند مایکل جردن و لبرون جیمز برابری می کرد. دونچیچ دقایق پایانی را اساساً روی یک مچ پای خوب بازی کرد، اما در تعقیب پیروزی از رنج و عذاب عبور کرد.

در حالی که او مطمئناً در چند روز آینده باید با تورم و درمان دست و پنجه نرم کند، شکی نیست که دانچیچ می‌خواهد همه چیز را به خطر بیندازد، زیرا ماوریکس به سرعت دونیکسوتیک خود برای شکست دادن مهمانی پس از فصل ادامه می‌دهد.

هارداوی ستایش کرد: «قبلاً گفته‌ام، اما باید تکرار شود، ما یکی از غیرقابل توقف‌ترین بازیکنان این لیگ را داریم، زمانی که او در آن قفل شده است. تا زمانی که لوکا را داریم و او با این نوع اشتیاق و هدف بازی می کند، همه چیز برای ما ممکن است.

در حالی که رهبرشان هر شب برای جنگ آماده می‌شود، ماوها مصمم هستند که با رسیدن این کمپین ترن هوایی پشیمان نشوند. به لطف آخرین عملکرد بی نظیر دانچیچ، رویای پلی آف در دالاس زنده و به خوبی باقی می ماند. فقط یک روز دیگر در دفتر برای یک سوپراستار نسلی که با هر بازی که می گذرد، زمینه جدیدی را ایجاد می کند.



منبع