MWI: داستان های بیمار


من برای اولین بار از طریق آگهی تمام صفحه ای که در ماه ژوئن سال جاری در بریزبن ارسال شد، از مؤسسه کاهش وزن پزشکی مطلع شدم. من بیش از 20 سال بعد از تولد آخرین فرزندم با چاقی دست و پنجه نرم کردم. در 63 سالگی و تلاش برای بهبودی از پارگی فاسیای کف پا به مدت 6 ماه، وقتی آگهی را دیدم، فکر کردم که این می تواند پاسخی برای من باشد – یعنی یک مکانیسم تحت نظارت پزشکی با حمایت زیاد پزشکان و سایر کارکنان.

علاوه بر ادعاها و گواهی‌های ذکر شده در آگهی، عبارت «موسسه پزشکی» و درج نماد پزشکی به عنوان بخشی از لوگوی آن، مرا به این باور رساند که سازمان معتبر است. نمایش آگهی من را متقاعد کرد که این یک رویکرد علمی خواهد بود، زیرا بر اساس آزمایش خون و به نظر من نظارت دقیق و مداوم پزشکی است.

وقتی در ابتدا به آگهی پاسخ دادم، شخصی که با او صحبت کردم بسیار جذاب و با شخصیت بود. برای تعیین مناسب بودن من برای این برنامه، تاریخچه سلامتی من را مورد بحث قرار دادیم. او اشاره کرد که در این برنامه وزن کم کرده است و اظهار داشت که این دارو برای موفقیت آن بسیار مهم است. او خط مستقیم و شماره تلفن همراه خود را به من داد و زحمت زیادی کشید تا به من اطمینان دهد که هر لحظه می توانم برای پشتیبانی با او تماس بگیرم. با توجه به اینکه برنامه من 35 هفته طول می کشد، هزینه کل 9600 دلار به من گفته شد، اما با تخفیف تبلیغاتی، 5420 دلار خواهد بود. من می توانستم 50 درصد سپرده پرداخت کنم و مابقی آن را در اقساط دو هفته ای به کارت اعتباری خود شارژ کنم.

پس از این مکالمه، اولین ایمیلم را دریافت کردم که به من اطلاع داد: «هر یک از برنامه های کاهش وزن ما توسط تیم پزشکی ما بر اساس سابقه پزشکی شما و تجزیه و تحلیل جامع آزمایش خون تنظیم شده است. تیم ما متشکل از متخصصان متخصص کاهش وزن، از جمله پزشکان، پرستاران، متخصصان تغذیه، و روانشناسان انگیزشی است……… هزینه این برنامه شامل تمام داروها، مشاوره با پزشک، و تست های آسیب شناسی است که دریافت می کنید. تیم ما آنها را تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که بهترین مراقبت را دریافت می کنید…” (ایمیل کامل پیوست شده است).

در حالی که هزینه برنامه 35 هفته ای نگران کننده بود و چیزی نبود که بتوانم از عهده آن برآیم، به آن متعهد شدم زیرا معتقد بودم که این برنامه واقعی بود و انتظار حمایت قابل توجهی از کادر پزشکی و دیگران داشتم. من همچنین فرض کردم که آزمایشات پاتولوژی تکرارهای دوره ای برای اندازه گیری تغییرات در نتیجه پایه وجود دارد. وگرنه این پول باورنکردنی چه چیزی را پوشش داد؟؟؟؟ بنابراین من “ثبت نام کردم”، ودیعه 2710 دلاری را پرداخت کردم و از امروز مبلغ 774.30 دلار را به صورت دو هفته ای پرداخت کردم (به ایمیل رسید پرداخت ضمیمه مراجعه کنید). پس از خرج کردن وجه، به یک وب‌سایت فقط برای اعضا دسترسی پیدا کردم که حاوی اطلاعاتی نیست که انتظار می‌رود هزینه‌های برنامه را توجیه کند. به نظر می رسد کلید “روانشناسان انگیزشی” چندین ویدئوی کوتاه با حضور جف جووت باشد.

بلافاصله احساس ناراحتی کردم. سپس از یک «هماهنگ کننده» و یک «پرستار» تماس/ایمیل دریافت کردم. به من گفته شد که تماسی که در ابتدا با من صحبت کرده بود و خط مستقیم و شماره موبایل او را به من داده بود با تماس من متفاوت بود، و بعداً از مدیر برنامه/مربی تغذیه منصوب شده به من اطلاع داده شد. تنها زمانی که به آن شخص داده شد، شماره سوئیچ تلفن و آدرس ایمیل به من داده شد. من به طور خاص برای خط مستقیم او درخواست کردم، همانطور که همکارش قبلاً انجام داده بود، اما این درخواست رد شد. من بدبینانه اشاره کردم که اکنون که “در هیئت مدیره” هستم احساس حمایت نمی کنم!!

همانطور که در پاراگراف زیر بیان کردم، مدیر برنامه/مربی تغذیه هیچ گونه تخصص تغذیه ای ارائه نمی دهد یا درباره عوارض جانبی صحبت نمی کند. او هفته‌ای یک‌بار تماس می‌گیرد تا ببیند همه چیز چگونه پیش می‌رود و طوطی وار جملات غیرصادقانه‌ای را بیان می‌کند که احتمالاً به همه گفته می‌شود «تشویق‌کننده» است. در اینجا هیچ مهارتی متناسب با شرایط من وجود ندارد!

در اواخر هفته اول برنامه، دچار یبوست شدید شدم و از مدیر برنامه پرسیدم که آیا می توانم این موضوع را با پزشک MWI در میان بگذارم. مدیر برنامه گفت این غیرممکن است و من باید با پزشک عمومی خود مشورت کنم که انجام دادم. با این حال، مشکل همچنان ادامه داشت و من فکر کردم که آیا این مشکل می تواند ناشی از یکی از داروهای تجویزی باشد. من اشاره کردم که با هزینه ای که برای این برنامه می پردازم، نباید برای مشاوره پزشک عمومی هزینه کنم. سپس مدیر برنامه ترتیبی داد که دکتر ژاکی فارستر با من تماس بگیرد. او به جای اینکه دوستانه باشد و به من این احساس را بدهد که از من حمایت می شود، فقط گفت که داروی متفورمین را قطع کنم و ترتیبی می دهد که داروی جایگزین برای من ارسال شود. با این حال، این مشکل حل نشد و من دوباره با پزشک عمومی خود برای یک مشاوره طولانی که هزینه آن 140 دلار بود، مشورت کردم.

من اخیراً هنگام بازدید از خانواده در بریزبن برای سازمان جدید جف جووت که مردان مبتلا به مشکلات تستوسترون را درمان می کند، یک آگهی تمام صفحه در پیک میل دیدم. من شگفت زده شدم، و این تایید کرد که MWI به سادگی یک روت است. وقتی از بریزبن برگشتم، آگهی را به مدیر برنامه‌ام اشاره کردم و او به من اطلاع داد که این “سازمان خواهر” MWI است!! در این مرحله، اطلاعات مربوط به MWI را در گوگل جستجو کردم که مقاله در Sydney Morning Herald و یک کپی از ارسال شما به AHPRA و ACCC را برگرداند.

از آن زمان، من با TGA تماس گرفتم و در مورد داروی سرکوب کننده اشتها که برای من تجویز شده است (دی اتیل پروپیون) پرس و جو کردم و متوجه شدم که باید در TGA ثبت شود و به نظر می رسد که داروخانه ترکیبی MWI مشمول هیچ مقرراتی در استرالیا نیست! اطلاعاتی که در وب‌سایت FDA به آنها دسترسی پیدا کردم، من را در مورد نحوه تجویز این دارو برای من توسط MWI بسیار نگران می‌کند. من می دانم که نمی توانم با دکتر فارستر در مورد نگرانی هایم صحبت کنم، و برای بحث در مورد این موضوع با پزشک عمومی خود مجبور نیستم دوباره هزینه کنم.

من بسیار خجالت می کشم که توسط MWI “پذیرفته شدم”. جدای از کناره گیری از برنامه آنها و پس گرفتن پولم (و من از هر کمکی که در این زمینه می توانید ارائه دهید قدردانی می کنم)، مایلم آنها را در مورد تخلفات خود توسط مقامات مربوطه پاسخگو و از ایجاد “موسسه” برای سایر مسائل بهداشتی جلوگیری کنند. تحت عنوان درمان های مبتنی بر پزشکی.

دوروتی گفت

سلام اخیراً شکایت شما را در مورد این برنامه خواندم. من با شرمندگی برای شما می نویسم زیرا گرفتار این کلاهبرداری شده ام. من اخیراً مقدار کمی پول از پدرم به ارث بردم و تصمیم گرفتم که او می خواهد سلامتی ام را به من بازگرداند. در غیر این صورت نمی توانستم این هزینه را بپردازم. من در طول این سال ها مشکلات پزشکی جدی داشتم که باعث ورشکستگی من شد. دارم از آشفتگی که در آن مانده بودم بیرون می‌روم، اما نه قبل از افزایش وزن. همه جور چیزها را امتحان کردم و متقاعد شدم که باید عدم تعادل داشته باشم. من MWI را در فیس بوک دیدم، و نمی توانست در زمان بهتری نمایش داده شود. خلاصه داستان: من به آنها 4400.00 دلار پرداخت کردم (ظاهراً 1/2 قیمت)، دارویی که آنها باید تجویز کنند می تواند باعث ایجاد حالت تهوع در من شود، و هفته ای یک تماس تلفنی و یک پیشنهاد منوی دو صفحه ای دریافت می کنم. خودشه! سه هفته اول 3 کیلو کم کردم. در هفته چهارم یک برگشت و فردا از هفته پنجم شروع شد.

نمی‌توانم فکر نکنم از من کلاهبرداری می‌شود، که نگرانی‌های من را با دارو خشمگین می‌کند. مطمئنم اگر به آنها بگویم معجون را تنظیم می کنند.

من هنوز از آنها شکایت نکرده ام. آیا راهنمایی دارید که چگونه باید با این موضوع رفتار کنم؟

کریستی گفت:

موسسه پزشکی لاغری مرا از پا درآورد. آنها قول دادند که در یک بازه زمانی یک وزن متغیر از دست بدهم. وزن کم نکردند و برنامه را تمدید کردند. نه با هیچ داروی اضافی یا چیزی، فقط یک پیشنهاد برای تغییر اسموتی صبحانه. من دیگر وزن کم نکردم و دوباره آن را پوشاندم. من از بی توجهی آنها و تغییر مکرر کارکنانی که با من صحبت می کردند بسیار ناامید شده بودم که درخواست بازپرداخت کردم و 149.37 دلار دریافت کردم. من 2495 دلار پرداخت کردم.

آنها فروشنده روغن مار هستند، و من به هر کسی هشدار می دهم که دوباره فکر کند و به دکتر خود مراجعه کند که آنها را می بیند و آنها را می شناسد، نه صدایی که شما را نمی شناسد یا به غیر از پول شما هیچ علاقه ای به شما ندارد.

وقتی دیدم مقاله SMH آنها را به عنوان کلاهبرداری افشا می کند، خیالم راحت شد.

بورلی گفت:

من همچنین 2500 دلار به علاوه هزینه هایی را پرداخت کردم که باید در شروع برنامه بیان می شد. من این را ابتدا در روزنامه جسم و روح دیدم. کلاهبرداری کردم

دکتر حتی به من زنگ نزد. مجبور شدم به او زنگ بزنم. از آنجایی که مدیکر همه آن را پوشش نمی‌دهد، آزمایش‌های خون برایم پول اضافی از جیبم درآورد. بعد از شش هفته، یک تماس تلفنی دریافت کردم که برنامه من در شرف اتمام است. چه! گفتم به هیچ وجه؛ من 10 کیلو کم نکردم من بارها زنگ زدم تا به من بگویند مربیم به من زنگ می‌زند، اما این کار را نکرد. سپس ایمیلی فرستادم و گفتم از پیام دریافتی چندان خوشحال نیستم و اعلام کردم که برنامه زمانی به پایان رسید که هنوز با من صحبت نشده بود. سه مربی مختلف هم داشتم. وقتی به آنها گفتم که به روح و جسم می‌روم، گفتند شش هفته دیگر به من فرصت می‌دهند. برای من تبلت های بیشتری فرستادند. من 2 کیلو کم کردم اما همین. سپس به من گفته شد که باید بیشتر ورزش کنم، بنابراین یک پمپ بدن و تمرینات هوازی بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کردم. من سالم غذا می خورم و قرص مصرف می کنم، اما وزنم بالا رفته است. 2 کیلوگرم تمام چیزی است که من از دست داده ام. قرص ها هیچ کاری نمیکنن حالا اگر بخواهم در برنامه بمانم باید هفته ای 58 دلار بپردازم که هیچ کاری برای من نمی کند. این هدر دادن پول است. مربی‌های کاهش وزن که نمی‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید، و تنها چیزی که به دست می‌آورید چند قرص است، و سپس خودتان هستید. بیش از 2500 دلار هدر دادن پول».

کری گفت:

من دیروز بعد از ظهر هزینه این را پرداخت کردم. دختر 5 دقیقه به من فرصت داد تا تصمیم بگیرم. من هنوز منتظر دریافت چیزی هستم. آیا می توانم پولم را پس بگیرم؟ ناامید و احساس بیماری در مورد این کلاهبرداری. دلارهای زیادی در زهکشی که من توان پرداخت آن را ندارم. من ناامیدم. کسی هست که بتونم کمکم کنه؟؟؟؟